Campus Boomgaard

Campus Boomgaard is de thuisbasis voor vijf scholen. ‘Kinderen’ kunnen er van 0 tot 100 jaar les volgen.

Helemaal links op de campus vindt u kinderdagverblijf Dolfijn. Net hiernaast biedt Freinetschool De Regenboog onderwijs voor kleuters en lagere schoolkinderen. Onze aanpak vanaf het 1ste jaar A-stroom en 1ste jaar B-stroom sluiten hier prima op aan.

Het secundair onderwijs van Campus Boomgaard heeft een unieke brede eerste graad.

Leerlingen 1A die al heel goed weten wat ze willen, kunnen onmiddellijk kiezen voor 1A Cognosco Latijn1A Cognosco STEM of 1A STEM. Leerlingen die nog twijfelen kunnen terecht in 1A Cognosco Talent1A Talent of 1B Talent waarbij we hen laten proeven van ons ruim aanbod aan talent- en praktijkmodules. Ze kunnen zo ontdekken wat ze graag doen, waar ze sterk in zijn en zo bewuster kiezen in de hogere graden die voorbereiden op hoger onderwijs, universiteit of op de arbeidsmarkt.

De leerlingen in de eerste graad beschikken over een eigen schoolgebouw en speelplaats (naast het gebouw en de speelplaats voor de leerlingen van de tweede en derde graad) zodanig dat de overstap vanuit de lagere school verkleind wordt.

Na de eerste graad stromen de leerlingen door naar Campus Zenit (Kunst en creatie, STEM-technieken of STEM-wetenschappen (TSO of BSO)) of blijven ze op Campus Boomgaard en kiezen ze voor één van deze vijf departementen: STEM-wetenschappen (ASO), Taal en cultuur (ASO), Economie en organisatie (ASO, TSO of BSO), Maatschappij en welzijn (ASO, TSO of BSO) of voor de unieke studierichting in Turnhout nl. Voeding en horeca (TSO of BSO).

Vanaf 1 september 2016 hebben we op Campus Boomgaard een nieuwbouw in gebruik genomen. De hotelafdeling heeft hierin een prominente plaats gekregen. Een gedeelte daarvan is dagelijks bestemd voor gasten, terwijl er ook een polyvalente ruimte voorzien is die dienst doet als overdekte speelplaats, podiumzaal … Op de andere bouwlagen volgen de leerlingen van de eerste graad de lessen met moderne klaslokalen, aangepast aan de noden van de 21ste eeuw.

Helemaal rechts op de campus vindt u ook het CVO EduKempen (volwassenenonderwijs). Wie zich wil bijscholen in ICT, koken of talen kan hier voor talloze dag – en avondcursussen terecht.

Beleidsteam

• Wesley Wouters
    campusdirecteur, pedagogie, organisatie, communicatie, OKAN, leerlingen en ouders
  • Peter De Ceuster