Campus Zenit

Op Campus Zenit vindt u alle technische en grafische richtingen van Talentenschool Turnhout. In de eerste graad worden de richtingen 1B Talent (campus Zenit), 2B STEM-technieken: Elektriciteit-mechanica-hout en 2B Kunst en creatie – STEM-technieken: Printmedia aangeboden. Voor alle andere richtingen in de eerste graad starten leerlingen op Campus Boomgaard en maken ze afhankelijk van de talentmodules of basisopties die ze kiezen de verplaatsing naar Campus Zenit.

Met een erg uitgebouwde afdeling Kunst en creatie en Grafische (van multimedia (TSO) tot druktechnieken en publiciteit (BSO)) biedt Campus Zenit het ruimste pakket aan grafische richtingen in Vlaanderen. Onze school zet binnen deze afdelingen sterk in op internationalisering, op samenwerking met het bedrijfsleven en op competenties. Zo bereiden we leerlingen maximaal voor op een snel groeiende en evoluerende sector.

Hiernaast biedt Campus Zenit ook een ruim pakket richtingen binnen de departementen STEM-wetenschappen en STEM-technieken aan. Technologische wetenschappen en Informaticabeheer zijn veeleisende TSO-richtingen die leerlingen voorbereiden op het hoger onderwijs. Samenwerking met hogescholen en bedrijven uit de regio is dan ook waar onze school voor kiest om de leerlingen optimaal voor te bereiden.

Binnen het technische luik vindt u op Campus Zenit Elektriciteit, Hout, Automechanica enz. Binnen deze richtingen kiest onze school voor een optimale stagebegeleiding, een nauwe samenwerking met bedrijven en met de focus op onmiddellijke werkgelegenheid na het afstuderen voor elke leerling. Vanaf schooljaar 2019-2020 bieden we tevens enkele duale opleidingen aan.

Campus Zenit zet verder sterk in op leerlingbegeleiding en studieloopbaanbegeleiding. Leerlingen worden bovendien actief aangesproken op hun leerhouding om later in het bedrijfsleven goede werknemers te worden. Ook begeleiden de leerkrachten hen in functie van hun vaardigheden, interesses en werkgelegenheid.

Helemaal links biedt CVO EduKempen (volwassenenonderwijs) een waaier van opleidingen aan voor volwassenen.

Beleidsteam

• Peter De Ceuster
    campusdirecteur, personeel, financiën, infrastructuur en internaat
  • Wesley Wouters